Snöhögen

2011-03-14 @ 15:37:52

                         

Alltså, jag har lätt för att se något positivt i det mesta. Men nu går till och med jag bet. Denna hög är och förblir deprimerande, och jag kan inte för mitt liv hitta något positivt med den.
Här är en dagsfärsk bild på den omtalade snöhögen som hör och häpna fortfarande finns kvar, i södra Skåne. Det är ju ändå mitt i mars månad, då ska det ta mig tusan inte finnas någon snö här.  Jag hade hoppats att dom senaste dagarnas plusgrader tillsammans med regnet skulle få den att försvinna. Men tji fick jag.
Som tur är kan jag glädja mig åt det som finns på framsidan av huset så länge, nämligen snödropparna. Just nu regnar det som bara den så jag väljer att inte ta någon bild på snödropparna idag, kanske imorgon om det är uppehåll.

                                       
                                  

                                      
                                      Hoppas regnet håller i sig hela natten så snöhögen äntligen försvinner.

Kommentarer

Postat av: Amanda Lindberg

Dampunge som jag är :) hade jag kokat upp varmt vatten och hällt på högen, sen är den ett minne blott. Eller kan man kanske hacka det i småbitar och samtidigt få lite motion... Varma kramar Amanda

Postat av: Rose-Marie

Amanda: Ha ha ha, det syns inte så bra på bilden hur stor den är. Jag hade fått ränna med kokt vatten hela dan. Den blir ialla fall lite mindre för varje ihållande regn. Annars är tipset kanon:)

Postat av: cecilia tipsar

Hahaha gud vad kul att du säger det Amanda. Precis det gjorde jag och Malin på vår trappa för många många år sen :) Fast det är klart, där fanns det kanske lite mer praktiska skäl iofs :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback