Hundars beteenden.

2011-03-18 @ 14:22:38

Jag älskar våra vovvar högt och rent, men ibland är dom kodumma. Dom kan inte skilja på sitt eget  och andra hundars skall. Det är ett par riktiga vaktisar så dom finner det högst nödvändigt att skälla och gå på så fort dom hör ett hundskall, eller för den delen ser ett annat djur i trädgården. I somras höll jag på att spela in en liten videosnutt med den lilla igelkottfamiljen på terassen. För en gångs skull hade jag kommit den ene riktigt nära, men självklart fick hundarna syn på den och började skälla så den vände och försvann.

Denna lilla filmsnutt satt jag just och tittade på, och det gick ju väldans bra tills hundarnas skall ekade i köket. Dessa två fjånar som låg här vid mina fötter och sov fick naturligtvis fnatt och började skälla som galningar och sprang från fönster till fönster och försökte väl få syn på dessa "inkräktare". Så knasig är inte Busan som numera är morsans bibliotekshund. Busan är en mycket speciell hund och hon förtjänar ett alldeles eget inlägg.



                                


                   Nästa gång jag ska titta på filmsnuttar ska jag försöka komma ihåg att använda hörlurarna.

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

jag längtar efter mina tussar! ska krama sönder dem idag så det så!

Postat av: Rose-Marie

Cecilia: Det ger du tusan i:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback