Oxhögrev

2011-03-16 @ 20:55:58



Oxhögrev är en väldans användbar styckdetalj minsann. Så smakrik, mör och för det mesta till vettigare pris än tex. grytbitar. Jag använder den till kalops, pepparrotskött, sjömansbiff och köttsoppa. För att inte tala om alla smarriga grytor. När jag inte har något viltkött i frysen så duger högreven med tex. enbär att göra "viltgryta"av. Just nu kommer jag inte på fler rätter, men det är bra nog tycker jag. Som jag sagt tidigare så handlar vi vårt kött på Svarta svängen. Och nu kom jag faktiskt på en nackdel med det. Vi köper ju hela, halva och kvartar av djur så det blir inte så ofta.
Alltså, nackdelen är ju då att vi inte träffar dessa genuint trevliga människor så ofta.


                     

Kommentarer

Postat av: Hillevi

Ja, högrev är en styckningsfavorit här också, så mångsidig.



Sv. Oh, vad roligt! Jätteglad att höra. :-) Lite nyfiken bara, hur hittade du det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback