En liten smula tv nostalgi.

2011-03-12 @ 21:23:45

Tidigare brukade jag somna framför tv-n mest varje kväll sen jag ätit. Men i oktober i fjol bestämde jag mig för att det var sluttramsat så jag stängde tvn för gott.
Härom veckan hittade jag ett erbjudande från tv4 premium, som kostar 79kr första månaden. Det bästa är att man kan ta bara den månaden om man vill. Hur som helst, jag hoppade på det och nu sitter jag här vid datorn och kollar gamla tvserier från min barn och ungdomstid. Det är skitroligt att se dom igen, och upptäcka hur jäkla dåligt dom egentligen är gjorda i jämförelse med dagens program. Och ja, den observante märker ju direkt att jag inte alls slutat glo på tv. Jag tycker ändå jag gjort det, nu tittar jag bara på dessa gamla serier denna månaden. Tidigare satt eller låg jag vid tvn varje kväll och sov till vilket skitprogram som helst.

Jag tittade på Bonanza (1959-1972) härom kvällen, där var bla en scen med en stuntman istället för Hoss. Jag menar när jag såg dessa avsnitten på 60-talet så tyckte jag det var kanonbra och spännande. Men nu ser jag ju allt med andra ögon så att säga och den här stuntmannen var minst tre nummer mindre än Hoss och inte speciellt lik honom heller. Men skit samma, det var ändå jättekul att se det igen.


Ikväll har jag suttit och glott på snobbar som jobbar (1971). Helt underbart med dessa charmknuttar Brett och Danny. Om jag inte minns helt fel så tyckte jag att det var en annorlunda serie när den kom. För även huvudpersonerna åkte på däng, det var inte bara skurkarna som det brukade vara på den tiden. Ett av avsnitten var extra kul eftersom det var inspelat i södra Frankrike, med vilda biljakter på slingrande bergvägar och i närheten av en by jag semestrat i, Eze heter den.  






Dom vägarna har jag åkt på vid flera tillfällen och jag lovar, dom ligger högt upp så utsikten är svindlande eller alldeles underbar beroende på hur man ser på saken. Jag är höjdrädd så jag hade inte så stor glädje av att titta ner precis. Men att se det på bild är så klart helt ok, då kan till och med jag tycka att det är svindlande vackert. Just dom här bilderna är ju inte dom bästa precis men man får ändå klart för sig hur högt upp man är.
När nu det här avsnittet även handlade om Eze, så lägger jag ut en dag och en nattbild över utsikten från hotellet i just Eze.


 

                       

                             

Kommentarer

Postat av: Anonym

Goa minnen det! Fint i Eze! :)

Postat av: Rose-Marie

Anonym: Javisst är det fint där, hoppas jag får fler tillfällen att komma dit:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback