Solen skiner idag:)

2011-03-06 @ 09:58:33

Idag är det Söndag och solen skiner, jag är utvilad och hundarna har fått sitt. Nu är förmiddagen bara min. Och vad gör jag, jo sätter mig vid datorn. Vilket nöt man är, solen skiner ju så jag borde passa på att ta tag i trädgården. Förbereda den inför växtperioden, och här sitter jag:) Nåja, jag skyller på att det  trots allt är Söndag så jag kan ta mig en slappedag. Nåja, hel slappedag blir det inte. Men förmiddan fri är inte fy skam det heller. Det kommer fler soldagar, marken är ändå fortfarande frusen så jag kan nog inte göra så värst mycket där ute ändå.

Om en timma eller två är det dags att sätta full fart igen. Jag tänkte ha lammstek till middag så den ska förberedas och sen väntar tvättstugan på mig. Praktiskt nog så har jag både tvättstuga och frysbox i källaren, så idag ska jag inte ränna upp och ner vartefter tvättmaskinen blir klar. Jag ska istället passa på att röja upp i frysen, kanske till och med planera matsedeln för ett par veckor.

Det är himla praktiskt att skriva matsedel för ett par veckor i taget. Dels får man omsättning i frysen dels kan man göra alla kompletterande inköp på en gång. Och det är så jäkla skönt att inte behöva komma på varje dag vad som ska serveras till middag. Det är ju inte så att vi slaviskt följer matsedeln, jag menar bara för att jag skrivit in fisk på Tisdag och fläsk på Onsdag så är det inget som hindrar att jag vänder på det. Det viktigaste är ju trots allt att det som behövs finns på plats när det är dags. Det enda jag slaviskt följer är, kaffestunden på morgonen. Utan kaffet är det banne mig svårt att komma igång. Vilket påminner mig om att det är dags för påtår.

                        
              
                                                   Önskar er alla en lika skön Söndag som jag har.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback