Escalope of chicken.

2011-03-21 @ 08:34:03


I dag vankas det kycklingschnitzel, även kallad escalope of chicken. Jag såg denna rätt på tv för nåt år sedan i Gordon Ramsay`s program. Jag har gjort den ett flertal gånger sedan dess, och det är så jäkla gott. Tidigare har jag tyckt att kycklingfilè är en torr och tråkig del av kycklingen. Men det var innan jag insåg att jag överstekte/kokte den i rädsla att den inte skulle vara färdig. Sedan flera år  har jag tack och lov lärt mig att både fisk och kyckling ska tillagas endast tills dom "stannat". Så numera är det en helt annan sak, och jag tillagar både fisk och kycklingfilè med stor förtjusning. Vad det gäller denna Gordonrätt så är det lite trist, för jag har gjort av med receptet sen länge tillbaka. Men det blir gott på mitt vis också, så det så. Och jag tror inte jag är så himla långt från orginalet. Jag återkommer med bild och "mitt" recept ikväll eller i morgon.



                           

                            Jag hävdar fortfarande att det behöver inte vara krångligt att laga god mat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback