Ibland har man rätt, ibland har man fel!

2011-01-30 @ 00:27:45

Angående ett av mina tidigare inlägg, ( Lyssna gärna, men hör ännu hellre!) så har jag nu fått höra att jag vänt på begreppen höra och lyssna. Jag tänker dock inte ändra på det, för enligt mig har jag skrivit rätt.
Personen som sa det kanske har alldeles rätt, men nu är det så att detta är min blogg och jag skriver vad jag vill. Så det så. Nu är det faktiskt så att jag är rätt vetgirig av mig, så jag kan inte förneka att jag är en smula nyfiken på om jag har så in i bomben fel. Får väl ägna lite tid åt att kolla upp det.





Du lyssnar sällan på mig, och när du gör det hör du inte, och när du hör, hör du fel, och när du hör rätt ändrar du det så fort att det är aldrig detsamma./Marjorie Kellogg

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

jag har rätt rätt rätt rätt rätt! jag jag JAG!!!

Postat av: Rose-Marie

Hahahaha, som sagt är det möjligt att du har det. Jag googlade på det igår, men förmodligen inte på rätt ställe för jag blev inte klokare. Det var verkligen delade meningar. Ta ett ex, jag har lyssnat på dig och hörde vad du sa. Enligt mig låter det helt rätt.

Postat av: Svorskan

I en dialog har man delat ansvar. Den som berättar har ett ansvar för att förmedla så gått det går, men den som lyssnar har också ett ansvar att försöka uppfatta det den andra säger på rätt sätt. MEN som mamma bestämmer man vem som har gjort fel sen. ;D

Postat av: cecilia tipsar

mamma: jo, det är ju rätt såklart, men det är en annan sak! klart man kan säga vilket som, det beror ju på vad man vill ha fram.

svorskan: nu tycker jag inte att ni ska gadda ihop er. det är inte snällt!

Postat av: Rose-Marie

Svorskan:Jag håller med dig till fullo, i synnerhet om att mamma bestämmer:)



Cecilia:Klart vi ska gadda ihop oss, som föräldrar behöver man bundsförvanter lite till mans:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback