Babyspråk

2011-01-28 @ 15:26:28

 Vad är det för speciellt med babyspråk? Nu menar jag rent svammel som vissa använder när dom pratar med sina telningar, obegripliga ord helt enkelt. Vad jag vet är det inget som vi behöver senare i livet. Däremot har vi nytta av ett rikt ordförråd, lite till mans.

Att man redan i starten börjar ge knytet ett rikt ordförråd genom att använda riktiga ord, hindrar ju inte att man använder sin mjuka och varma röst ändå. För all del, i ärlighetens namn är det hur hur gulligt som helst när dom minsta jollrar, men fan inte när vuxna gör det och fram för allt inte när vuxna sins emellan använder baby ord.


Jag fattat absolut noll och intet, men det är i och för sig inget
 ovanligt.


                   
  Gränserna för mitt språk, sätter gränserna för min värld.
  /Ludwig Wittgenstein        
                                                                                                               

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback