Fina fina morsan dagarna innan hennes 80årsdag.

2011-01-27 @ 14:25:52

En sak jag kommit på så här på ålderns höst, är att dom som är ännu äldre än jag sitter inne med en oersättlig kunskap om den gamla tiden i allmänhet och den gamla släkten i synnerhet. Fan att man ska behöva bli gammal för att bli "klokare". Tänk så många gånger både  min mor och far har berättat saker från förr och jag i ungdomligt oförstånd bara tänkt, jaja, det blir nog bra med det.

Nu först har jag insett det fulla värdet av alla dessa berättelser, och jag pumpar min stackars mor på upplysningar som jag tack och lov har vett att skriva ner. Nåja, så synd om morsan är det inte. Hon berättar mer än gärna och tänker väl i sitt stilla sinne att, det var på tiden.



Man kan lära gamla hundar sitta!

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

Lätt sötaste mormorn i hela världen! :)

Postat av: Rose-Marie

Jag kan bara hålla med dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback