Minnen...

2011-01-27 @ 14:29:57

Visst kan minnen förgylla en annars alldeles förskräcklig dag. Medan samma minnen en dag med en annan sinnesstämmning kan vara rent ut sagt för jävliga. Saknad, saknad...

Vem kan med fog säga att det är bättre att leva sitt liv genom minnen? Nä du, det är fan så mycket roligare att skapa nya minnen. Skapa minnen mina vänner, medan ni kan. Själv har jag slängt alla gamla dammiga fotoalbum och gjort en dynamisk fotovägg i matrummet. Där hänger hela tjocka släkten, antingen dom vill det eller inte. Det är min vägg, så det är jag som bestämmer:)

Och inte nog med det, jag har gjort mig av med en massa saker som jag under åren sparat för, -nä men det är ju minnen efter den och den och det måste sparas, numera skitsnack enligt mig. Kan ni tänka er, jag är så in i vassen egoistisk att jag vill skapa egna minnen och inte  leva på andras. Jag är dock inte helt utan hjärta, har sparat en pryl från varje person som betytt något för mig eller min familj. Därmed får det vara nog.

Fotoväggen ångrar jag minst en gång i veckan, beroende på sinnesstämmningen. Som sagt, minnen kan vara alldeles underbart ljuvliga men också en förbannelse.



   Minnesföremål är förgängliga; minnen lyckligtvis inte./ Susan Spano

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

Hur kan du ångra den väggen? Sjukt fint och mysigt att alltid ha alla där ju.

Postat av: Rose-Marie

Så sant som det är sagt, jättemysigt att ha alla på väggen. Men ibland hade det varit mysigare att ha dom i verkliheten.

Postat av: Maria

Finns jag med...?

Postat av: Rose-Marie

På väggen? Jadå, antingen du vill eller inte.:)

Postat av: Amanda Lindberg

Bra skrivet faster!

Ser fram emot att följa en öppen och ärlig blogg.

Både pappa du och Cecilia har en fallenhet för skrivandet :) Kram på dig

Postat av: Rose-Marie

Nu blev jag minsann riktigt glader, dels för att du har läst mina inlägg och dels för "fallenheten" det visar om inget annat att jag även fått så kallat bra gener:) Kramar tillbaka

Postat av: Rose-Marie

Fialotta: Du vet, jag skrev att nästan hela tjocka släkten hängde på min vägg. Att inte alla är uppe än, beror enbart på att mina fotoramar för tillfället är slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback