Lyssna gärna, men hör ännu hellre!

2011-01-27 @ 23:51:15

Här kommer ett litet exempel på att lyssna men inte höra.

Jag står och lagar mat och ber gubben att hämta nåt i frysen. -Ja gärna, ska bara ta på mig ett par långbyxor först. - Eh, va? Om du tvunget måste skyla benen för att gå till frysen, så kan du väl ta en pläd om dig, svarar jag då. Varpå gubben fick dagens skrattanfall, han hade tagit för givet att jag menade ner till frysboxen i källaren. (Med ingång endast utifrån, alltså kallt som fan.)

Nåja, nu är detta ett oskyldigt exempel. Men sätt in andemeningen i ett större sammanhang, så kan det bli riktigt galet.

Tänk på alla dessa onödiga missuppfattningar som sprids som en löpeld, för att någon lyssnade men inte brydde sig om att höra.

Trots allt.....


Det är för väl att lögnen finns, för tänk om allt man hörde var sant./Albert Engström

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

haha ja det där är la inte helt ovanligt nä :)

Postat av: Rose-Marie

Nä, tyvärr inte:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback