Gränsfall?

2011-02-13 @ 15:22:00

Ja du, var fan går gränsen? Det är jag inte den förste som har undrat över. Det är ju egentligen helt klart att det är subjektivt. Vissa gränser är knivskarpa medan andra är lika luddiga som en kvarglömd möglig ostkant.

Sen hänger det ju så klart på vilka gränser det gäller. Jag menar, tomtgränser är i regel givna med hjälp av lantmäteriet. Men det finns en försvarlig mängd andra gränser som kan vara nog så svåra att bedöma.
 
Jag kan i alla fall konstatera att det är en jäkla tur att jag inte ägnar mig åt att måla tavlor. För fy tusan vad kladdigt det blivit när jag målade utanför ramarna.

                   

                   När vi accepterar våra gränser, kan vi passera dom./Albert Einstein

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback