Julpynt i februari.

2011-02-15 @ 16:49:29

Jag anser mig vara rätt händig, men vissa saker klarar jag inte av. Tex. kan jag inte såga ut den rätta vinkeln på en list, om jag inte har en geringsåg vill säga. Nu är det så att vi har en sådan såg, men den är aldrig hemma när jag behöver den.

Vid vår senaste renovering tog vi bort en dubbeldörr mellan det nya köket och matsalen, så där är nu ett så kallat valv. Efter tapetsering, målning och diverse annat småjobb runt detta så kom det aldrig upp nya lister runt valvet. Hur som helst, under julen var det jättelätt att dölja, jag satte upp en grangirlang och hängde på lite kulor och en ljusslinga. För att slippa reta mig på det ofärdiga valvet lät jag arrangemanget sitta kvar till dotterns stora förtret.


Igår när hon var här så tog hon bilder på julpyntet och "hotade" med att lägga ut det på sin blogg, om jag inte genast tog ner det. Nu är det så att jag inte gillar utpressning, så härmed snuvar jag henne på denna "godbit" genom att själv berätta att jag hade julpynt ända till februari. Ha, tji  fick hon. I ärlighetens namn så fick hon sin vilja igenom, jag tog ner det i morse.

                     

                                         Bättre förekomma än, förekommas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback