Tänkte inte på dè.

2011-02-09 @ 00:02:47

Jag har ställts  inför ett litet dilemma. Har för tillfället inget fungerande avlopp i köket. Okej, egenförvållat men ändå. Dottern kom på besök och såg att vattnet rann undan på tok för långsamt. Varför rensar du inte vattenlåset frågade hon, jag sa att jag inte kände mig säker på hur man gick till väga. Äh, hur svårt kan det vara att fixa avloppet? Ge mig ett par gummihandskar och en hink så fixar jag det säger hon då. Det är en redig tös det.

Hon ordnade och donade och fick alla delarna rena och började sätta ihop allt igen. Märk väl, började sätta ihop. Nåja, nu ska jag inte vara sån, för det mesta fick hon på plats. Och jag är säker på att hon hade fått dit sista biten också om det inte varit för att gängorna var lite knasiga på den biten rör. Envis som hon är så fortsatte hon att försöka gång på gång. Men det gick bara inte. Till sist sa jag till henne att släppa det. Kaxig som få säger jag att jag klarar mig ändå. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag har väl levt primitivt förr. Hur dum får man vara egentligen?

Jag tänkte inte längre än att överblivet vatten kan jag ju hälla ut i badrummet lika gärna, smart eller hur? Inte förrän vi hade ätit och det var dags att diska, kom jag på att det faktiskt inte räcker att ha avlopp i badrummet.


                      Som man bäddar, får man ligga.
 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback