Tack, men nä tack:)

2011-02-04 @ 13:41:26

Vissa människor är friare i sinnet än andra. Jag blir lika glad var gång jag möter nån som är ohejdat rakt fram, och fullkomligt oblyg. Jag fick en gång ett generöst erbjudande som jag dock tackade nej till, fullt så oblyg var inte jag.

Vi var på en av dessa otaliga fältskjutningar,, kommer inte alls ihåg var denna tävling var. Däremot kommer jag tydligt ihåg en sak. Jag var i väldigt stort behov av ett toabesök, och hittade till slut ett utedass. Det var ett ovanligt stort skjul, vilket jag tyckte var lite märkligt. Jag menar ett utedass brukar ju inte vara större än man knappt kan vända sig där inne.

Nåväl, jag var nödig och dörren var inte låst så jag  ångade väl på och slängde upp dörren. För nu var det bråttom, jag var överlycklig och egentligen lite förvånad att hitta dasset ledigt. Men vad jag bedrog mig, för där inne satt en man i godan ro och såg inte ut att ha någon brådska. Jag kände mig lite dum att jag hade slitit upp dörren så jag var på väg att stänga den igen , när mannen helt lugnt klappar på sitsen bredvid sig och säger :- kom in du, här är plats till en röv till. Men som sagt, fullt så oblyg var jag inte den gången. Så, tack men nä tack. 


          Sitt i ro, men inte för länge. Ty en annan till platsen tränge.

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

pi! kan riktigt se en gammal skyttegubbe sitta där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback