Små grytor har också öron.

2011-02-15 @ 17:53:31

Jag brukar vara rätt nöjd med att ha gett mina barn ett rikt ordförråd redan från början. Vad jag inte tänkt så mycket på var att dom rackarna hör ju även det dom inte borde höra.

En dag ville min ene son lära sig virka, han var väl ca 4 år då. Nåväl, jag försåg honom med både garn och virknål. Innan jag hade hunnit visa honom hur det gick till så satte han själv igång och "vispade runt" virknålen i garnnystanet. Och började ett sorts entonigt mässande, en flugamaska  en luftamaska och fan där gick det åt helvete, en flugamaska en lufta.......osv.

            

                                   Äpplet faller inte långt från trädet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback