"Recept" på avloppsfixning.

2011-02-13 @ 13:38:23

Detta är vad jag behövde för att färdigställa avloppet i köket.

En stor portion tålamod.       
   
Två nypor sunt förnuft.

En sju jäkla stor tur.

Ögonmått av bra sort.

Jag började med att ta fram ögonmåttet och kollade ifall alla rör och kopplingar satt rakt. Det gjorde dom inte, så det var bara att skruva isär den delen som fallerade med ca en milimeter. Det behövdes inte mer för att det inte skulle hålla tätt.   

Sen beväpnade jag mig med tålamodet, det behövdes kan jag be att få berätta.

Det  sunda  förnuftet hämtade jag fram ur gömmorna och började använda.

Turen var det inte mycket att göra åt, jag gjorde som alla andra och hoppades.
När allt var på plats och kollat, var det bara att låta vattnet rinna och hålla tummarna. Allt var till min stora lycka tätt, men lik förbannat rann vattnet över längst ner.

Det var bara att ta fram högtryckssprutan och rensa. Luktade apskaft, men å andra sidan var det ju ett tecken på att röret inte var täppt längre så det blev till nåt positivt trots allt.

Summa summarum, just nu går diskmaskinen för fullt. Och mina jäkliga handdiskningar med tömning i badrummet är över.

                            
                                                           Skam den som ger sig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Tja maken har ju sina positiva sidor trots altt

Postat av: Rose-Marie

Tack käre make för att du höll i slangen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback