Projekt fixa växthus.

2011-02-25 @ 19:52:18

                                               


Nu när våren och växtperioden är i antågande så tänkte jag försöka rusta upp mitt växthus. Ett hus som min älskade make överraskade mig med för flera år sedan. Han såg en ritning på ett växthus i en tidning och tänkte att det skulle jag bli glad över. Så han for väl iväg och köpte virke och satte igång. Ni skulle bara veta hur mycket glädje jag har haft av detta i många år nu. Tyvärr har dom senaste vintrarna tärt hårt på plasten så det finns hål på flera ställen på taket. Dom har jag försökt laga nåt så när efterhand, men så klart är det inget som håller när vindarna sätter igång.
Man kan ju tycka att med så mycke "lufthål" så borde det hålla värmen i schack men icke. Förra sommaren hade jag mellan 40 och 50 grader där inne under en lång period så jag tappade väl sugen lite. Men som sagt, nu jädrar i min låda är det dags att ta tag i det på allvar. Jag tror och hoppas att det ska gå att kyla med hjälp av fläkt när det väl är lagat. Gaffatejp och mjukplast i all ära men nu ska det bli riktigt gjort.

                          

                                         Jag saknar verkligen alla mysstunder jag har haft där ute.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback