Obekvämt ämne.

2011-02-01 @ 01:25:30

Det finns många varianter på ålderdom. Vissa är hänvisade till ett äldreboende, antingen dom har anhöriga eller inte. Andra kan bo i eget hem alldeles ensamma och klara sig utmärkt. Det finns dom som har accepterat att dom är ensamma, medan andra inte klarar det lika lätt. Sen har vi dom som har familj men ändå känner sig ensamma och bortglömda.



Hur gärna jag än vill så räcker jag inte till hela vägen. Jag kan inte fylla tomrummet helt och hållet. Gudarna ska veta att jag försöker. För varje dag som går ser jag den drömmande blicken bli mer och mer ledsen och det gör mig så fruktansvärt ont att inte kunna göra något åt det. Varje dag får jag den hoppfulla frågan, -:Har du hört nåt från dom andra? Och varje dag får jag svara, tyvärr inte idag. Dom ringer nog i morgon, vem vet dom kanske tom. kommer och hälsar på dig nu när våren kommer. Hon tror mig så där lagom mycket. 


                                 Mina fyra värsta ord är, det är för sent.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Det var jobbigt att läsa, men så sant!

Tyvärr så är vi alla ursäkta mitt språk nu JÄVLIGT dåliga på att visa oss, och inte minst jag :(

Postat av: Anonym

Det var jobbigt att läsa, men så sant!

Tyvärr så är vi alla ursäkta mitt språk nu JÄVLIGT dåliga på att visa oss, och inte minst jag :(

Postat av: Amanda Lindberg

Det var jag som skrev faster, bara så du vet.

Postat av: Rose-Marie

Amanda: Nu är det ju som Cecilia påminde mig om, att det här är en del av att bli gammal och känna att det går utför. Men visst, det är mer än en natt jag suttit här och bölat när hon gått hem för kvällen. Som tur är, (positiv som vanligt:)det är inte för sent ännu./Varm kram till dig:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback