Härliga tider, strålande tider.....

2011-02-28 @ 14:15:39

                                         

Det är helt knäpp tyst i huset just nu, ja om vi bortser från kyl/frysbrummet och ljudet från diskmaskinen osv. Vi har två münsterländer som är kullsystrar, Meja sover avslappnat medan Jessie håller koll på kameran. På bilden alltså, i verkligheten är det inte så för tillfället.

Hur som helst, dom är ljuvliga och helt enkelt kanontrevliga att ha med att göra. Men, det finns ett stort MEN. Dom gör som andra tikar i flock, dom synkar sina löp. Vilket i och för sig är skitbra, annars hade man ju haft löpande tikar året om. Och hur kul är det? Detta stora MEN innebär, att just nu är dom inne i en period där dom tror sig ha valpar. Ja jädrar vilket gnällande och bäddande det är för tillfället. Det är ta mig fan inte tyst en endaste minut under dygnet förutom när dom sover förstås, och sova har man ju inte så mycket tid för när det finns valpar att ta hand om. SUCK SUCK.

Idag har båda fyrbeningarna följt med Cecilia på besök hos farmor, så just nu är det strålande tider för mig åtminstonde. Ett par timmars tystnad är inte helt fel, även om jag älskar dom högt och rent.

                           

                                Jag skulle inte vilja vara av med dom på heltid för allt smör i Småland.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback