Grillegris från Svarta svängen så klart!

2011-02-27 @ 16:49:43

                                     
Jag tror min själ att jag är hungrig idag, det blev mycket matsnack med en gång. Nåja, mat är gott.

Förra årets grillegris blev så här, jag var lite bekymrad över dom små barnen som också var med. Eftersom grisen är hel med huvud och knorr, så trodde jag att dom skulle bli ledsna eller nåt. Men där tog jag miste rejält, tack och lov. Istället var dom väldigt intresserade och vissa hade hjärtligt roligt åt det hela.

Mörare kött får man ta mig tusan leta efter. Och så perfekt rökt att det inte gick att förväxla med kassler som annars är vanligt, i alla fall dom grisfester jag har varit på. Det har varit dyrt som pocker och smakat kassler som sagt och alltid denna förbannade vita potatissalladen.

Jag har som tur är ett kanonrecept på marinad både till gris och lamm, skiljer inte så mycket. Till lamm tar jag en hel drös vitlök, vilket inte är fallet i grisgrillningen.

I år vet jag dock inte om det blir nån asadogrillning, vi får väl se hur allting avlöper. Om det blir av så lovar jag återkomma med lite mer detaljer och litta recept på marinad och potatissallad àla tyskland.

                                   

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

klart att det ska bli av. och ja ungarna var ju nöjda, sprang runt och lekte med huvudet ju :s

Postat av: Emma

Vi måste absolut, definitivt, helt utan tvekan ha en grillning i sommar också!! =)

Postat av: Rose-Marie

Emma och Cecilia: Det glädjer mig att ni är intresserade. Vi får väl snart börja planera rätt dag i så fall, som ni vet är det mycket förberedelser:)Vi får även försöka enas om gris eller Lamm.

Postat av: Amanda Lindberg

Jag är också på... Jag hade redan tagit det för givet och skulle bli väldigt besviken om det inte blev av :( Kram kram

Postat av: Rose-Marie

Amanda: Kanon, det glädjer mig att även du är intresserad. Vi får se hur många vi blir innan vi bestämmer dag och vilket kött det blir. Ju snabbare vi kan komma fram till hur det ska vara, ju bättre resultat får vi. Kram tillbaka

Postat av: Rose-Marie

Amanda: Kanon, det glädjer mig att även du är intresserad. Vi får se hur många vi blir innan vi bestämmer dag och vilket kött det blir. Ju snabbare vi kan komma fram till hur det ska vara, ju bättre resultat får vi. Kram tillbaka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback