Akta dig för Havrefras.

2011-02-17 @ 14:16:31


En sexåring och en fyraåring sitter på övervåningen i sovrummet.
- Jag tror det är dags för oss att börja svära, säger sexåringen.
Fyraåringen nickar och håller med.
- När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med "helvete" och du kan säga något med "fan", fortsätter sexåringen.
Fyraåringen håller entusiastiskt med.
Modern kommer in i köket.
- Vad vill du ha till frukost? frågar hon sexåringen.
- Men för helvete mamma, du vet ju att jag vill ha Havrefras och mjölk!
SMACK! Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet och sedan upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor förföljer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar. Hans mor låser rummet.
- Du kan stanna där tills du har vett nog att inte säga så där! skriker hans mor.
Hon går sedan ner igen, tittar strängt på fyraåringen:
- Nå, vad vill DU ha till frukost då, min unge man?
- Jag vet inte, svarade fyraåringen, men du kan ge dig fan på att det inte är Havrefras i alla fall.

                 

Kommentarer

Postat av: cecilia tipsar

usch! vilken hemsk mamma, jäkligt smart unge dock :)

Postat av: Rose-Marie

Håller med, men kuligt va det:)

Postat av: Anonym

Hehehe!

Postat av: Amanda Lindberg

Hehehe!

Postat av: Rose-Marie

Amanda:Här hemma är dom förvånade att jag skrattar åt den vitsen, dom menar att jag som mamma borde bli förfasad hahaha. Det hade jag ju blivit om det var på riktigt. Men va tusan, som vits är den ju skitkul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback